Resurse și Documente Utile

Am creat această secțiune ca o bibliotecă de resurse pentru a sprijini activitatea președinților și a comitetelor de asociații de proprietari. Mai jos puteți descărca gratuit legislația în vigoare și o serie de modele de documente esențiale pentru o administrare corectă.

Legea 196/2018 actualizată

Textul integral și actualizat al legii privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor.

Atribuțiile Administratorului

Un ghid complet care explică în detaliu responsabilitățile financiare, tehnice și administrative ale unui administrator, conform legislației în vigoare.

Model Mandat Președinte

Documentul necesar pentru a împuternici președintele asociației să reprezinte legal și să acționeze în numele asociației de proprietari.

Model Convocator Adunare Generală

Documentul oficial necesar pentru a anunța și convoca proprietarii la ședințele ordinare sau extraordinare ale Adunării Generale ale Asociației.

Model Proces-Verbal Adunare Generală

Documentul necesar pentru consemnarea discuțiilor și a hotărârilor adoptate în cadrul ședințelor Adunării Generale a Asociației de Proprietari.

Model Cerere Înscriere Asociație

Documentul standard, necesar pentru a solicita înscrierea, în calitate de proprietar, ca membru al Asociației de Proprietari din imobilul dumneavoastră.

Model Cerere Restituire Fond Rulment

Formularul oficial pe care un proprietar trebuie să îl completeze la vânzarea apartamentului pentru a solicita returnarea cotei-părți din fondul de rulment.

Model Contestație Calcul Întreținere

Formularul pe care un proprietar îl poate folosi pentru a semnala în mod oficial o posibilă eroare sau pentru a cere clarificări privind calculul listei de plată.

Model Cerere Scutire Cheltuieli

Formularul necesar pentru a solicita scutirea de la plata cheltuielilor de întreținere pentru o persoană care lipsește din apartament pe o perioadă mai mare de 15 zile.